مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 08:052020-06-21سياسي

درخشش قاضی سلماسی برای سومین سال متوالی در بین قضات منتخب جشنواره آرای برتر


محسن مرادی اوجقاز ، رییس شعبه 103 دادگاه کیفری 2 شهرستان سلماس درآذربایجان غربی، برای سومین سال پیاپی به عنوان  قاضی نمونه و برتر کشوری در بخش آرای برتر جایگزین مجازات حبس معرفی شد.

- ایسنا/آذربایجان غربی محسن مرادی اوجقاز ، رییس شعبه 103 دادگاه کیفری 2 شهرستان سلماس درآذربایجان غربی، برای سومین سال پیاپی به عنوان  قاضی نمونه و برتر کشوری در بخش آرای برتر جایگزین مجازات حبس معرفی شد.

این جشنواره در سه محور مجازات­های جایگزین حبس، تعلیق مراقبتی و تعویق صدور حکم برگزار و از 1300 رأی ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، 9 رأی به عنوان آرای برتر انتخاب شدند.

مرادی در گفت و گو با ایسنا در خصوص اهمیت و آثار صدور احکام جایگزین حبس گفت: این نوع رأی کارآمد هستند به طوریکه عیوب زندان را ندارند و ارتباط بین مجرم و اجتماع را از بین نمی برد و نیز عادلانه و در نهایت متناسب تر هستند؛ چرا که تدابیری همسو با شخصیت و تخصص متهم و نوع جرایم ارتکابی اتخاذ می شود، و از نظر اثربخشی نیز نرخ تکرار جرم کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه از این آرا خیلی استقبال شده و مردم، وکلا، متهمان و حتی شکات ازاین آرا راضی هستندف گفت: متهمان وقتی به جای اینکه زندان بروند،محکوم به انجام برخی خدمات اجتماعی می شوند،حس مفید بودن می کنند، همچنین عدالت ترمیمی نیز در این پروسه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش قاضی سلماسی برای سومین سال متوالی در بین قضات منتخب جشنواره آرای برتر

درخشش قاضی سلماسی برای سومین سال متوالی در بین قضات منتخب جشنواره آرای برتر