مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 08:552020-06-21حوادث

آتش سوزی محوطه گنبد، خارج از محدوده کاوش ها است


مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: آتش سوزی های رخ داده طی دو روز گذشته در محوطه گنبد سلطانیه، مربوط به شش هکتار زمین دست نخورده بوده و خارج از محدوده کاوش ها است.

- ایسنا/زنجان مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: آتش سوزی های رخ داده طی دو روز گذشته در محوطه گنبد سلطانیه، مربوط به شش هکتار زمین دست نخورده بوده و خارج از محدوده کاوش ها است.

میرموسی انیران در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه فصل کاری در محوطه گنبد سلطانیه شش ماه است، افزود: اگر بخواهیم علف های خشک و هرز شش هکتار زمین دست نخورده محوطه را که هیچ عملیات کاوشی در آن انجام نمی شود، دست چین کنیم، عملا سه ماه از فصل کاری را از دست خواهیم داد.

وی با یادآوری اینکه آتش گرفتن این بخش از محوطه گنبد سلطانیه هیچ آسیبی به خود مجموعه و محوطه ای که کاوش در آن انجام می شود، وارد نخواهد کرد، تصریح کرد: تنها دغدغه ای که با آتش گرفتن این محوطه به دلیل وجود پوشش گیاهی خشک اتفاق می افتد، ایجاد دود حاصل از آتش سوزی است.

این مسئول با تاکید بر اینکه وجود پوشش گیاهی در محوطه شش هکتاری گنبد سلطانیه که به دلیل دست نخورده بودن این محوطه شاهد ایجاد چنین پوشش گیاهی هستیم، محسنات زیادی دارد، ادامه داد: با توجه به وزش بادهای فصلی در این منطقه، وجود چنین پوشش گیاهی، از بروز گرد و خاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی محوطه گنبد، خارج از محدوده کاوش ها است

آتش سوزی محوطه گنبد، خارج از محدوده کاوش ها است