مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 10:252020-06-21اقتصادي

عروس گیلان، پیشتاز در صنعت بامبوبافی


شهرستان لاهیجان علاوه بر اینکه پایتخت چای ایران است در صنعت بامبوبافی نیز در کشور پیشتاز است، شروع کار بامبو بافی از حدود یک صدسال پیش با کشت چای در گیلان رواج یافت و مهم ترین مرکز تولید آن لاهیجان به ویژه منطقه لیالستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لاهیجان ، شاید همگان این شهرستان را به عنوان پایتخت چای ایران بشناسند اما کمتر کسی می اطلاع دارد که روستای لیالستان لاهیجان پایتخت بامبو بافی ایران است.

بامبو یا نی هندی نوعی خیزران است و نخستین بار همراه با تخم چای توسط کاشف السلطنه به ایران آورده شد؛ به اعتقاد عده ای صنعت بامبو بافی با آمدن استاد ولتری از چین به لاهیجان، شروع شد و با کمک استادکاران ایرانی که شاگردان وی بوده اند رشد و تکامل یافت.

بامبو بافی یکی از صنایع دستی در استان گیلان است که مواد اولیه آن از نی خیزران به دست می آید، شروع کار بامبو بافی از حدود یک صدسال پیش با کشت چای در گیلان رواج یافت و مهم ترین مرکز تولید آن لاهیجان به ویژه منطقه لیالستان است.

  بامبو در مرداب ها و اطراف رودخانه های لاهیجان و رشت که بسیار مرطوب است، می روید و محصولات آن هم جنبه تزیینی و هم کاربردی دارد.

مدیر خانه صنایع دستی گیلان (لیالستان) در گفت وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با تبریک روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: خلق صنایع دستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عروس گیلان، پیشتاز در صنعت بامبوبافی

عروس گیلان، پیشتاز در صنعت بامبوبافی