مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 12:002020-06-21اقتصادي

نیروگاه های فرسوده بازنشسته می شوند/سرمایه گذاری از محل صرفه جویی سوخت


2.

1 میلیارد یورو سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه های حرارتی انجام شده که امسال از محل صرفه جویی سوخت بخش قابل توجهی از آن را می توانیم بازپرداخت کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محسن طرزطلب، در نشست مدیران ارشد وزارت نیرو با معاون اول رییس جمهوری، یکی از عوامل مؤثر بر افزایش راندمان نیروگاه های حرارتی را تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه راندمان نیروگاه ها در حالت سیکل، حدود 58 درصد است، گفت: یکی دیگر از راه های افزایش راندمان، احداث نیروگاه های جدید با راندمان بالاست که سعی کردیم این تکنولوژی را وارد کشور کنیم.

طرزطلب از برنامه بازنشسته کردن نیروگاه های قدیمی و فرسوده که راندمان پایینی دارند هم خبر داد.

وی همچنین به بهسازی و رفع محدودیت های واحدهای نیروگاهی موجود به عنوان یکی دیگر از اقدام های مرتبط در این چارچوب اشاره کرد و گفت: ظرفیت عملی نیروگاه های سیکل ترکیبی را با هزینه اندکی افزایش دادیم.

سال گذشته، نیروگاه هایی که راندمان بالایی دارند را در پیک و آرامش شبکه استفاده کردیم که در افزایش راندمان تأثیرگذار بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ساده و ترکیبی جزو برنامه های دولت از سال 92 به بعد بود، اظهار کرد: قرار بود 7500 مگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه های فرسوده بازنشسته می شوند/سرمایه گذاری از محل صرفه جویی سوخت

نیروگاه های فرسوده بازنشسته می شوند/سرمایه گذاری از محل صرفه جویی سوخت