مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 04:352020-06-22اجتماعي

حقایقی جدید درباره شراره های خورشیدی


شراره های خورشیدی انفجار انرژی هستند که در اثر درهم تنیده شدن، عبور و یا سازماندهی مجدد خطوط میدان مغناطیسی در نزدیکی لکه های خورشیدی ایجاد می شوند.

- شراره های خورشیدی انفجار انرژی هستند که در اثر درهم تنیده شدن، عبور و یا سازماندهی مجدد خطوط میدان مغناطیسی در نزدیکی لکه های خورشیدی ایجاد می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپوریست، در موارد شدید، شراره های خورشیدی می توانند اتصالات رادیویی و نیروگاه های روی زمین را غیرفعال کنند اما علاوه بر این آنها عامل پدیده های خیره کننده آب و هوای فضایی نیز هستند.

به عنوان مثال شفق های قطبی با شراره های خورشید مرتبط هستند که در آن میدان مغناطیسی خورشید را تا حدی ضعیف می کنند که یک حباب پلاسمای خورشیدی می تواند از جو خورشید فرار کند.

دانشمندان با استفاده از ماهواره ها و تلسکوپ های خورشیدی اطلاعات زیادی در مورد فرآیندهای فیزیکی که در طول شراره های خورشیدی رخ می دهد درک کرده اند.

آنها می دانند که شراره های خورشیدی انرژی را از میادین مغناطیسی به گرما، نور و انرژی حرکتی بسیار مؤثر تبدیل می کنند.

این فرایندها معمولاً به عنوان مدل استاندارد شراره خورشیدی 2 بعدی(standard 2-D solar flare model) تصویرسازی می شوند، اگرچه جزییات این تصاویر هرگز تایید نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقایقی جدید درباره شراره های خورشیدی

حقایقی جدید درباره شراره های خورشیدی