مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 10:202020-06-22پزشكي

مطالعات علمی، نقش دریاچه ارومیه در افزایش برخی بیماری ها را تبرئه کرد


تعدادی مطالعات علمی انجام شده در دانشگاه های کشور، دریاچه ارومیه را از نظر نقش داشتن در افزایش بیماری های قلبی، پرفشاری خون و افزایش سرطان و بیماری های قلبی عروقی تبرئه کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی تعدادی مطالعات علمی انجام شده در دانشگاه های کشور، دریاچه ارومیه را از نظر نقش داشتن در افزایش بیماری های قلبی، پرفشاری خون و افزایش سرطان و بیماری های قلبی عروقی تبرئه کرد.

اثرات زیست محیطی و تاثیر خشک شدن دریاچه ارومیه طی دهه گذشته یکی از چالش برانگیزترین مسایلی بوده که اظهار نظرهای مختلفی را در پی داشته و از افزایش شیوع سرطان تا پرفشاری خون همگی از بیماری هایی هستند که به خشک شدن دریاچه نمک نسبت داده می شد که طرح های تحقیقاتی این موضوعات را بررسی کردند.

طرح تحقیقاتی اول تحت عنوان تغییرات جغرافیایی ذرات معلق هوا در حوضه آبریز و تعیین میزان همبستگی آن با موارد ارجاع برای بیماران بوده و در طول 10 سال گذشته انجام شده است.

رییس مرکز تحقیقات سلامت و محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کنفرانس خبری در تشریح نتایج این طرح با بیان اینکه بیماری های شایع در شهرهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه را نمی توان به خشکی دریاچه نسبت داد، اظهار کرد: کاهش آب دریاچه ارومیه از سال 74 به مرور مطرح شد و با وجود نوسانات بارندگی ها در منطقه نمی توان عا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات علمی، نقش دریاچه ارومیه در افزایش برخی بیماری ها را تبرئه کرد

مطالعات علمی، نقش دریاچه ارومیه در افزایش برخی بیماری ها را تبرئه کرد