مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 23:452020-06-22بين الملل

نگاهی به کارنامه سفارت افغانستان در تهران پیرامون حوادث اخیر در هریرود و یزد


با نگاهی به عملکرد سفارت افغانستان در تهران، می توان شاهد عدم تلاش این سفارت در ارتباط رسانه های ایرانی با مقامات افغانستان در راستای بهبود روابط دو کشور بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در پی وقوع حوادث اخیر در هریرود و یزد که به جان باختن تعدادی از اتباع افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند، انجامید، دولت افغانستان از پیگیری و رسیدگی به این حوادث در قالب کمیته هایی مشترک خبر داد.

اتهامات بی اساس برخی مسئولان افغانستان به ایران ماجرا از آنجایی شروع شد که صبح شنبه 13 اردیبهشت ماه یک خبرگزاری محلی افغانستان در خبری مدعی شد 50 تن از مهاجران افغان که به صورت غیرقانونی قصد عبور از منطقه دهانه ذوالفقار برای ورود به ایران را داشتند، از سوی نیروهای مرزبانی ایران بازداشت و پس از شکنجه به رودخانه هریرود انداخته شده و نیمی از این افراد در آب غرق و نیمی دیگر نیز توانسته اند خود را نجات دهند.

این خبر به قدری ناراحت کننده بود که احساسات مردم دو کشور را جریحه دار کرد، اما واکنش عجولانه و غیرمستند برخی از چهره ها و مقامات افغانستان در توییتر به این موضوع آن هم تحت تاثیر رسانه های فارسی زبان معاند خارج از کشور و آنهایی که مناسبات دوجانبه و برادرانه ایران و افغانستان را برنمی تابند، این ماجرا را تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به کارنامه سفارت افغانستان در تهران پیرامون حوادث اخیر در هریرود و یزد

نگاهی به کارنامه سفارت افغانستان در تهران پیرامون حوادث اخیر در هریرود و یزد