مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 03:052020-06-22پزشكي

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان در جهرم از نیمه تیرماه


رییس اداره بهزیستی شهرستان جهرم از آغاز طرح غربال بینایی در کودکان 3 تا 6 سال از 15 تیرماه الی 15 مهرماه سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی سلمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط اپیدمی کووید 19 و لزوم اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری از این رو خانواده های دارای کودکان 3 تا 6 سال با به همراه داشتن شناسنامه کودک خود از تاریخ 15 تیرماه الی 15 مهرماه به مراکز مرکز توانبخشی فاطمه الزهرا، مؤسسه خیریه حاج شکرریز و مراجعه و از سلامت چشم فرزند خود مطمئن شوند.

وی افزود: ضمناً والدین توجه داشته باشند طبق پروتکل های بهداشتی در این برنامه استفاده از E چارت ممنوع می باشد و غربال بینایی باید صرفاً با دستگاه اپتیک صورت بگیرد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان جهرم با توجه به ضرورت انجام غربال بینایی در کودکان 3 تا 6 سال، گفت: واحد پیشگیری از معلولیت ها اداره بهزیستی شهرستان جهرم با توجه به اهمیت این موضوع این طرح را به جد دنبال می کند و از تمام والدین کودکان 3 تا 6 سال جهت انجام غربال بینایی دعوت می کنیم.

سلمانی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید می باشد به طوری که تنبلی چشم یکی از شایع ترین علت نابینایی یک چشمی در افراد زیر 20 سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان در جهرم از نیمه تیرماه

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان در جهرم از نیمه تیرماه