وقتی دختران دست مایه تبلیغات می شونداکنون تبلیغات در فضای مجازی شکل دیگری گرفته است، برندها برای دیده شدن هر کاری می کنند، از نشان دادن دختران با آرایش های غلیظ تا یک رفتار ناپسند برایش فرقی نمی کند، - فقط می خواهد دیده شود. خیلی هاتون هر روز بهم پیام می دید و می پرسید که من لوازم آرایشیم رو از کجا گرفتم. دیگه آنقدر تعداد پیاماتون زیاد شده که تصمیم گرفتم، صفحه لوازم آرایشیمو براتون تگ کنم . اینها جملاتی است که اصلاً با فرهنگ ما جور نبوده و اوج خلاقیت افرادی است که این روزها به آنان شاخ های اینستاگرام می گویند. از سال 1920 در نظام سرمایه داری از زنان در تبلیغات تجاری استفاده و از سال 1960 به بعد کلیشه سازی زنان در آگهی ها به گونه ای رسمی آغاز شد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نحوه استفاده از زنان در تبلیغات رسانه ای در همه کشورها یکسان نیست و براساس شرعیات و به تناسب اوضاع اجتماعی متفاوت است. زنان به علت پوشش و نحوه بیانی که دارند، می توانند در فروش یک کالا یا محصول بسیار تاثیرگذار باشند، اما نباید در بهره گیری از آنان شئونات اخلاقی و یا اصول مورد تاکید یک جامعه نادیده گرفته شود. در تبلیغات رسانه ملی در ارائه نوع پوشش بانوان و رفتارهای آنان محدودیت وجود دارد، محدویتی که هم راستا با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ماست، اما گویی این محدودیت ها که برای حفظ زن از آسیب هاست برای عده ای خوشای برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |