مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 05:102020-06-23سياسي

ثبت 11 اثر از فارس در فهرست میراث ناملموس کشور


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه ای، ثبت 11 اثر در فهرست میراث ناملموس را به استاندار فارس ابلاغ کرد.

- ایسنا/فارس وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه ای، ثبت 11 اثر در فهرست میراث ناملموس را به استاندار فارس ابلاغ کرد.

علی اصغر مونسان طی نامه ای خطاب به عنایت الله رحیمی، ثبت 11 اثر دیگر مربوط به شهرستان های نی ریز، جهرم، شیراز، لار، نورآباد ممسنی، ارسنجان و عشایر در استان فارس را رسما اعلام و ابلاغ کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از میراث فرهنگی فارس، در این نامه اعلام شده است که مراسم شنبه اول سال مربوط به نی ریز، مهارت تهیه حلوای مسقطی مربوط به لارستان، مهارت تهیه حلوای ارده مربوط به زرقان، مهارت تهیه حلوای سنتی میده مربوط به نورآباد ممسنی، شیوه نواختن موسیقی محلی جهرم با تار، مهارت ساخت کاشی هفت رنگ شیراز، مهارت تهیه حلوای سی ین مربوط به ارسنجان، مهارت خوس دوزی و خوس بافی، مهارت رنگرزی پشم مربوط به عشایر، مهارت دوخت رخ دوزی و کاربردهای آیینی آن و مهارت ساخت کومه مربوط به مناطق ییلاقی فارس، در فهرست میراث ناملموس ملی ثبت شده است.

ثبت این آثار در راستای اجرای ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب سال 1382 و مواد 11 و 12 از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی حفظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 11 اثر از فارس در فهرست میراث ناملموس کشور

ثبت 11 اثر از فارس در فهرست میراث ناملموس کشور