مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 06:052020-06-23اقتصادي

ایجاد سد لاستیکی مهم ترین راهکار برای رفع کمبود آب کشاورزی فومنات


مدیرعامل آب منطقه ای استان گیلان ایجاد سد لاستیکی برای رفع کمبود آب فومنات را مهم برشمرد و گفت: برای رفع مشکل آب در فومنات باید اقدامات اساسی به مانند ایجاد آب بندان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران اشاره به پر بودن تمامی کانال های آبیاری شبکه سفیدرود اظهار کرد: ذخیره آب در سد سفیدرود بر اساس آخرین اخبار 848 میلیون مترمکعب بوده و با توجه به این ذخیره مطلوب و به علت افزایش دما فعلاً نوبت بندی آب در استان گیلان نداریم.

وی با بیان اینکه تونل آب بر انتقال آب به فومنات 35 مترمکعب بر ثانیه است، گفت: نیاز آبی برای پوشش 55 هزار هکتاری از اراضی شبکه دشت فومنات با کمبود 20 مترمکعب بر ثانیه مواجه بوده و باید این میزان از کمبود 30 درصدی را از طریق منابعی مانند آب بندان ها، چاه های آب موجود، ایستگاه های پمپاژ و نوبت بندی آب در داخل شبکه فومنات جبران کنیم.

مدیرعامل آب منطقه ای استان گیلان با ابراز تأسف از کمبود آب در بخشی از شالیزارهای استان افزود: شالی کاران بخش هایی از فومن، شفت، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر و انزلی با کمبود آب مواجه بوده و با بارش باران این کمبود برطرف می شود.

خرمی ایجاد سد لاستیکی برای رفع کمبود آب فومنات را مهم برشمرد و بیان کرد: برای رفع مشکل آب در فومنات باید اقدامات اساسی به مانند ایجاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد سد لاستیکی مهم ترین راهکار برای رفع کمبود آب کشاورزی فومنات

ایجاد سد لاستیکی مهم ترین راهکار برای رفع کمبود آب کشاورزی فومنات