مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 06:152020-06-23پزشكي

گزارشی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته ایم


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون هیچ موردی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

- ایسنا/البرز معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون هیچ موردی از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

علیرضا جمالی در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود کانون آلوده به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان دریافت نکرده ایم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از شیوع این بیماری توضیح داد: کنترل ورودی مرغداری ها و شستشو و ضدعفونی افراد یا وسایلی که بنا به ضرورت وارد مزرعه می شوند نقش به سزایی در پیشگیری از شیوع این بیماری دارد.

این مسئول اضافه کرد: رعایت بهداشت و نظافت توسط افراد شاغل در محیط مرغداری و کنترل ورود و خروج تمام جانداران و اشیاء به داخل و خارج مرغداری در کنار تغذیه مناسب، تأمین هوای سالم و کافی و استفاده به موقع از واکسن ها نیز در حفظ سلامت طیور و جلوگیری از ایجاد کانون فعال این بیماری موثر است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز در پایان از مرغداران خواست تا در صورت مشاهده علائم این بیماری در مزرعه خود فوراً به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه گزارش دهند تا با پیگیری به موقع از انتشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته ایم

گزارشی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته ایم