مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 08:252020-06-23اجتماعي

حدود 8 هزار نفر در ساوه بی سواد هستند


رییس آموزش و پرورش ساوه از بیسوادی حدود 8 هزار نفر در ساوه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، ابراهیم فراشیانی ظهر امروز در جریان بازدید از آزمون سوادآموزی در ساوه، جمعیت بی سواد شهرستان را در حدود 8 هزار نفر  اظهار کرد: در سال  گذشته 600 نفر تحت آموزش های سوادآموزی قرار گرفتند و به جرگه با سوادان پیوستند.

وی با اشاره به آموزش حدود 600 نفر در سال جاری افزود: 45 آموزش دهنده که دوره های جهاد دانشگاهی را سپری کرده و اکثرا با مدرک لیسانس و فوق لیسانس در بحث آموزش به بیسوادان فعال هستند تلاش می کنند تا جمعیت با سواد ساوه را بیشتر کنند.

   آموزش سواد به 600 نفر از ساوجی ها رییس آموزش و پرورش ساوه با اشاره به آموزش به افراد بیسواد بین 10 تا 49 سال در نهضت سواد آموزی تصریح کرد: دوره سوادآموزی با 400 ساعت برابر با سوم ابتدایی، دوره انتقال با 600 ساعت آموزش برابر با ششم ابتدایی و دوره تحکیم با 70 ساعت آموزش حضوری و 130 ساعت آموزش غیرحضوری در نهضت سواد آموزی برگزار می شود.

فراشیانی افزود: در دوره انتقال امسال ICDL را به صورت مقدماتی آموزش می دهیم تا سواد آموزان بتوانند با کامپیوتر یا گوشی خود کار کنند همچنین در کلاس های تحکیم نیز در خصوص انجام امور بانکی به این افراد آموزش های لازم داده خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 8 هزار نفر در ساوه بی سواد هستند

حدود 8 هزار نفر در ساوه بی سواد هستند