مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 09:052020-06-23اقتصادي

دویچه بانک آلمان: تقاضای دلار به عنوان ارز ذخیره خارجی رو به کاهش است


دویچه بانک آلمان گزارش داد بازار ارز جهانی در شرایط کنونی با چالش های گوناگونی روبروست که یکی از دلایل آن نگرانی ها نسبت به شکل گرفتن موج دوم شیوع ویروس کرونا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی ، سمیر گوئل، یکی از کارشناسان ارشد دویچه بانک آلمان، گفت: بازار ارز جهانی در شرایط کنونی با چالش های مختلفی به دلیل افزایش نگرانی ها نسبت به شکل گرفتن موج دوم شیوع ویروس کرونا  مواجه است.

وی گفت سؤال بزرگ برای سرمایه داران این است که آیا باید دوباره به دلار آمریکا به عنوان دارایی ایمن رجوع کرد یا خیر.

گوئل در مصاحبه با شبکه خبری CNBC افزود: از ماه مارس سرمایه گذاران با ورود جهان به نوعی تعطیلی گسترده برای کنترل شیوع ویروس کرونا دوباره به سمت دلار آمریکا رفته و به نوعی یک تقاضای اضطراری دلار ایجاد کردند.

البته به طور معمول سرمایه داران در زمان وقوع بحران ها به سمت دلار می روند اما به نظر می رسد نگاه ها به این ارز به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن رو به افول گذاشته است.

از طرف دیگر این کارشناس اقتصادی با اشاره به روند لغو محدودیت های اجتماعی و بازگشایی اقتصاد آمریکا معتقد است به نظر می رسد استراتژی آمریکا برای خروج از بحران - البته اگر استراتژی در واقعیت وجود داشته باشد - بسیار ضعیف تر از دیگر کشورهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دویچه بانک آلمان: تقاضای دلار به عنوان ارز ذخیره خارجی رو به کاهش است

دویچه بانک آلمان: تقاضای دلار به عنوان ارز ذخیره خارجی رو به کاهش است