مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 10:352020-06-23اقتصادي

پرورش کرم ابریشم توسط یک خانواده روستایی در سیرجان


یک خانواده روستایی در شهرستان سیرجان برای اولین بار پرورش کرم ابریشم را آغاز کردند تا امروز به تولید انبوه پیله کرم ابریشم رسیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، برای رونق اقتصادی هیچگاه محدودیت نداریم و با یک کار کوچک اقتصادی هم می توان به درآمد، تولید و اشتغال در محل سکونت و زندگی رسید، در همین مسیر یک خانواده روستایی در شهرستان سیرجان برای اولین بار پرورش کرم ابریشم را آغاز کردند تا امروز به تولید انبوه پیله کرم ابریشم رسیدند.

محل کسب و کاراین خانواده فضای 120 مترمربعی خانه شان در روستای محمدآباد تزرج بخش بلورد سیرجان است که 65 متر این خانه را با قفسه بندی برای پرورش 150 هزار کرم ابریشم اختصاص دادند و کار را شروع  و طی مدت دو ماه به تولید بیش از 50 کیلوگرم پیله کرم ابریشم رسیدند.

خانم جهانشاهی زن خانه و فعال در رشته های هنری و گلیم بافی می گوید: با شروع کرونا فعالیت تولید گلیم تعطیل شد و از ابتدای امسال به فکر پرورش کرم ابریشم افتادیم و با مشورت و کارشناسی های لازم بخشی از خانه مسکونی را برای این کار اختصاص دادیم و امروز هم نتیجه خوبی در تولید پیله دریافت کردیم.

 حسین جهانشاهی مرد این خانواده پرتلاش روستایی گفت: شرایط مناسب آب و هوایی و برگ توت که تغذیه کرم ابریشم است در روستا مهیا بود و فرصت را از دست ندادیم، امروز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش کرم ابریشم توسط یک خانواده روستایی در سیرجان

پرورش کرم ابریشم توسط یک خانواده روستایی در سیرجان