مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 18:102020-06-23سياسي

باقری کنی: غربی ها نگاه دوگانه ای به موضوع حقوق بشر دارند


نگاه دوگانه غربی ها به حقوق افراد و ملت بیانگر این است که در بحث حقوق بشر موضوع را جدی دنبال نمی کنند.

- دبیر ستاد حقوق بشر گفت: نگاه دوگانه غربی ها به حقوق افراد و ملت بیانگر این است که در بحث حقوق بشر موضوع را جدی دنبال نمی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی باقری کنی در برنامه گفت گوی ویژه خبری که شامگاه سه شنبه(3تیرماه) از شبکه دو سیما پخش شد در رابطه با موضوع کرامت انسان و حقوق بشر در پاسخ به این سوال که آیا حقوق بشر در دنیای امروز جایگاهی دارد، اظهار کرد: حقوق بشر از حقوقی است که در ساحت علم حقوق تعریف شده و نکته ای که در عرصه عمل مشاهده می شود این است که ابزار و بستری برای پیشبرد و اهداف سیاسی دولت های بزرگ و قدرتمند است که از این ابزار در داخل یا خارج از کشور خود استفاده می کنند.

وی افزود: ماهیت حقوق بشر اینگونه است که در ساحت حقوق باید از آن صحبت کرد اما آنچه از حقوق بشر در ساحت غربی ها مطرح است این است که چرا فردی در ایران یکی دو روز دستگیر می شود و در مراجع مختلف درباره آن صحبت می کنند.

به عبارت دیگر خیلی از کشورهای غربی و اروپایی درباره برخی از شهروندان ایرانی که تابعیت آنها را دارند و در دادگاه های ایران محکوم شده اند ادعاهایی را مطرح می کند اما وقتی موضوع به ملت ایران می رسد، موضوع را به کل نفی می کنند مانند مبحث هسته ای که وقتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باقری کنی: غربی ها نگاه دوگانه ای به موضوع حقوق بشر دارند

باقری کنی: غربی ها نگاه دوگانه ای به موضوع حقوق بشر دارند