مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 05:002020-06-24پزشكي

مراقب آفت «برگ خوار» پشم آلود باشید/ بیماری های پوستی در کمین است


یک کارشناس حوزه جنگل از طغیان آفتی پشم آلود در جنگل های شمال کشور خبر داد و گفت: بدن پشم آلود، این آفت برگ خوار می تواند بیماری های پوستی ایجاد کند.

- هادی کیا دلیری عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناس حوزه جنگل در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر که متأسفانه از یک ماه پیش هشدار طغیانی آفاتی در جنگل های شمال را داده بودم، که این آفت نه تنها برای گیاهان بلکه برای انسان ها نیز مشکلات جدی ایجاد خواهند کرد.

گفت: چند گونه از این آفات که دارای لاروهای (کرم های) پشمالود هستند و از برگ درختان تغذیه می کنند در حال حاضر در مناطق جنگلی شمالی و شمال غربی کشور طغیان کرده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این آفت دوره طغیان دو و سه ساله دارد، گفت: این آفت برگ خوار در مناطقی که پوشش گیاهی شأن ضعیف شده است بروز پیدا می کند و در مناطقی که در ارتفاعاتش بلوط باشد بیشتر دیده می شود.

وی ادامه داد این آفت پس از طغیان به گونه های دیگر حمله می کند و در صورت عدم مقابله زودهنگام باعث طبیعت منطقه را از بین می برد.

عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه علوم تحقیقات با تاکید بر اینکه تنهادر صورت اقدام به هنگام در کنترل می توان با این آفت مقابله کرد گفت: سموم بیولوژیک، استفاده از تله های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب آفت «برگ خوار» پشم آلود باشید/ بیماری های پوستی در کمین است

مراقب آفت «برگ خوار» پشم آلود باشید/ بیماری های پوستی در کمین است