مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 05:552020-06-24اقتصادي

حجم تولید گندم در استان فارس از 640 هزار تن گذشت


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که حجم گندم تولیدی در استان از 640 هزار تن عبور کرده و تا پایان فصل برداشت حدود 2 برابر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، احمد دهقان با بیان اینکه با توجه به بارندگی های بسیار خوب سال گذشته، تاکنون 640 هزار تن تولید گندم در فارس برداشت شده است، خاطرنشان کرد که این میزان حدود 50 درصد از گندم تولید شده در فارس را تشکیل می دهد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس یادآور شد که تاکنون 530 هزار تن گندم مازاد بر مصرف و نیاز کشاورزان در فارس، بصورت تضمینی خریداری شده است.

او همچنین با بیان اینکه برداشت گندم در حوزه جنوبی فارس رو به پایان است، اعلام کرد که برداشت گندم به کمربند میانی در این استان رسیده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پیش بینی می شود امسال حدود یک میلیون و 400 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود و حدود یک میلیون و 200 هزار تن آن با خرید تضمینی در اختیار دولت قرار گیرد.

دهقان با یادآوری این موضوع که 412 هزار هکتار از اراضی فارس در سال زراعی جاری زیر کشت گندم قرار گرفته است، گفت: برداشت گندم در استان از نیمه فروردین ماه در جنوب استان آغاز شده و شهریورماه در شمال فارس به پایان می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم تولید گندم در استان فارس از 640 هزار تن گذشت

حجم تولید گندم در استان فارس از 640 هزار تن گذشت