مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 07:052020-06-24بين الملل

مقام آمریکایی: دعوت برای چرخش لبنان به سوی شرق شوکه کننده بود


معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک از درخواست برای چرخش لبنان به سوی شرق ابراز تعجب کرد و گفت که این امر «شوکه کننده» بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک اتهامات وارده به دولت آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود دلار به بازار لبنان از سوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را رد کرد و مدعی شد که این مسأله ارتباطی با آمریکا ندارد.

اتهام زنی به حزب الله لبنان وی در گفت وگوی اختصاصی با وبگاه خبری الهدیل لبنان تصریح کرد: این اظهارت سید حسن نصرالله خیالی و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و ایالات متحده مانع ورود دلار به لبنان نیست.

دلیل افزایش قیمت دلار در لبنان به افزایش سطح تقاضای آن به منظور قاچاق به سوریه باز می گردد.

همچنین دلیل دیگر آن کمبود موجودی ارزی در بانک ها و سالهای متمادی فساد در این کشور و فقدان اقدامات اصلاحی مانند کسب درآمدهای گمرکی که حزب الله، دولت لبنان را از آن به دلیل قاچاق در بخش تسهیلات مرزی محروم کرده، است.

  وی با اشاره به این عوامل مدعی شد که آمریکا هیچ نقضی در این امر نداشته و عوامل داخلی مربوط به فساد و قاچاق دلار به سوریه و فرار مالیاتی و گمرکی حزب الله لبنان در این مسأله نقش دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام آمریکایی: دعوت برای چرخش لبنان به سوی شرق شوکه کننده بود

مقام آمریکایی: دعوت برای چرخش لبنان به سوی شرق شوکه کننده بود