مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 07:252020-06-24فرهنگي

داستان «دلشدگان» واقعی بود یا خیالی؟


«دلشدگان» با نقش آفرینی زنده یاد استاد محمدعلی کشاورز، امین تارخ و اکبر عبدی برداشتی از کدام گزارش های تاریخ معاصر است؟ - دلشدگان با نقش آفرینی زنده یاد استاد محمدعلی کشاورز، امین تارخ و اکبر عبدی برداشتی از کدام گزارش های تاریخ معاصر است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان نوشت: دلشدگان ، ساخته زنده یاد علی حاتمی، یکی از معدود آثار هنری سینمای ایران است که به تاریخ موسیقی کشور ما، آن هم در دوره قاجار، می پردازد.

روایتی دلنشین و البته درام، از مسافرت گروهی از هنرمندان به فرنگ، برای ضبط موسیقی ایرانی در صفحات گرامافون؛ سفری با سرپرستی حسین آقا دلنواز (فرامرز صدیقی) که خود استاد مسلّم موسیقی است و همراهی ناصرخان دیلمان (سعید پورصمیمی)، نوازنده کمانچه، طاهرخان بحرنور (امین تارخ)، خواننده، نوازنده چیره دست تنبک که از قضا آشپزی زبردست هم است (اکبر عبدی) و عده ای دیگر؛ با پادرمیانی یکی از مقامات دولتی (محمدعلی کشاورز).

اما گروه در مقصد با بدعهدی سرمایه گذار که ظاهراً فرنگی است، روبه رو می شوند و به ناچار، عزم خود را برای ضبط موسیقی ایرانی با هزینه شخصی، جزم و صفحاتی را ضبط می کنند که از بخت بد، هنگام بازگشت به ایران و ضمن عبور از دریای سیاه، در میانه جدال روس و عثمانی و بر اثر اصابت گلوله توپ به کشتی، به دریا می ریزد و زحمات آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان «دلشدگان» واقعی بود یا خیالی؟

داستان «دلشدگان» واقعی بود یا خیالی؟