مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 09:102020-06-24اقتصادي

نقشه راه توسعه صادرات کشور ابلاغ شد


نقشه راه توسعه صادرات کشور توسط سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سند یاد شده با هدف افزایش هماهنگی و همکاری بین دستگاه های مرتبط در توسعه صادرات، دستیابی به سبد صادراتی متنوع و پیچیده کالا و خدمات و همچنین رشد مستمر آن، افزایش سهم ایران در تجارت جهانی کالا و خدمات، بهبود تراز تجاری کشور و تقویت برند ایران در سطح جهانی تدوین شده است.

بر اساس این گزارش، سند نقشه راه توسعه صادرات کشور با تشکیل کمیته کارشناسی و پس از رایزنی با خبرگان و برگزاری جلسات کارشناسی و طی فرایند تهیه گزارش پشتیبان از جمله بررسی وضع موجود و آسیب شناسی توسعه صادرات کشور طی سال های گذشته و اعمال نظرات شورای عالی صادرات و خبرگان این حوزه تدوین شده است.

در سند نقشه راه توسعه صادرات کشور علاوه بر آسیب شناسی صادرات کشور، نقاط قوت و فرصت ها، الزامات تحقق توسعه صادرات و چارچوب مفهومی برای تعیین سیاست های مختلف اثرگذار بر توسعه صادرات مورد بررسی قرار گرفته و بر ضرورت تعیین متولیان امر در هر یک از سطوح سیاستی و تعیین اهم وظایف و انتظارات از آنها تاکید شده است.

همچنین در این سند، افزایش تاب آوری اقتصاد در مقابله با آثار ناشی از تحریم، حمایت از تولید رقابت پذیر صادراتی، توسعه صادرات خدمات فن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه راه توسعه صادرات کشور ابلاغ شد

نقشه راه توسعه صادرات کشور ابلاغ شد