مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 11:302020-06-24سياسي

سقوط تیمورتاش


کشور بود و در همه کارها از قراردادهای خارجی گرفته تا انتخاب نمایندگان مجلس شورای ملی و تشکیل کابینه و گزینش وزرا دخالت مستقیم داشت.

- چند سالی نفر دوم - و حتی گاهی اول - کشور بود و در همه کارها از قراردادهای خارجی گرفته تا انتخاب نمایندگان مجلس شورای ملی و تشکیل کابینه و گزینش وزرا دخالت مستقیم داشت.

اما بد بی آبرو شد و بد سقوط کرد و به قول قدیمی هایی که او و آن سال ها را به یاد داشتند عاقبت بخیر نشد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: نوشته اند که در سال های نخست دوره پهلوی نفر دوم کشور بود و به اجازه و اشاره رضاشاه بر همه امور سیطره داشت.

در دوران مشروطیت چند بار نماینده مردم نیشابور در مجلس شد و پیش از جنگ اول جهانی - با لقب سردار معظم - مدتی فرمانده قشون خراسان بود.

با برادران وثوق الدوله و قوام السلطنه دوستی و همکاری داشت و در دولت هایی که ریاست شان به عهده یکی از این دو بود، کارها و مقام های مهمی به عهده می گرفت.

در دولت وثوق در مقطعی از شورش جنگلی ها به حکومت گیلان گماشته شد و حدود یک سالی که در این مقام بود آن قدر بی رحمی و تباهی از خود به جای گذاشت که تا مدت ها بعد از آن نمایندگانی که از گیلان به مجلس می رفتند از جنایت ها و کثافت کاری ها ی او در ولایت شان یاد می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط تیمورتاش

سقوط تیمورتاش