مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 13:452020-06-24اقتصادي

16 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در خراسان شمالی صرفه جویی شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: در یک سال گذشته، بیش از 16 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی با اجرای برنامه های مختلف صرفه جویی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی سید عقیل مرتضوی به مناسبت هفته اول تیرماه، هفته صرفه جویی در منابع آب، از صرفه جویی بیش از 16 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی با اجرای برنامه های مختلف خبر داد و  اظهار کرد: 14 میلیون و 500 هزار مترمکعب از این مقدار از طریق کنترل اضافه برداشت چاه های دارای پروانه صرفه جویی شده است.

وی با اعلام اینکه در این مدت حدود یک میلیون مترمکعب آب زیرزمینی نیز از طریق انسداد چاه های غیرمجاز صرفه جویی شده، افزود: 746 هزار مترمکعب آب نیز به وسیله تعدیل پروانه ها صرفه جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی 11 محدوده مطالعاتی دارد که به علت برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، وزارت نیرو توسعه بهره برداری از این منابع را در هشت محدوده مطالعاتی ممنوع اعلام کرده و وضعیت منابع آب در سه مورد از این محدوده ها بحرانی است.

انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در خراسان شمالی صرفه جویی شد

16 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در خراسان شمالی صرفه جویی شد