مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 تیر 1399 ساعت 04:152020-06-25سياسي

کاهش جمعیت کیفری موجب تحول در نظام قضایی می شود


تحول در نظام قضایی با کاهش جمعیت کیفری محقق می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست شورای مدیران قضایی استان قزوین به مناسبت هفته قوه قضاییه صبح پنجشنبه با حضور رییس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان در زندان مرکزی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام قدرتی در این نشست با اشاره به سیاست های کلان قضایی کشور در حوزه اجرای احکام کیفری حبس، زندان و زندان زدایی و کاهش هدفمند جمعیت کیفری بیان کرد: در عرصه تحول آفرینی نظام قضایی کشور که از رویکردهای دستگاه قضایی است بحث زندان و کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری در اولویت است.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر، لزوم کاهش جمعیت کیفری است؛ تحقق جدی این مطالبه رهبر معظم انقلاب، با بخشنامه رییس دستگاه قضا برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری، باعث شده تا به یک نهضت عمومی در دستگاه قضا تبدیل شود و دادگاه ها، دادسراها و حتی زندان ها، تمام تلاش خود را برای کاهش تعداد زندانیان آغاز کنند.

حجت الاسلام قدرتی خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های دینی نگاه بر حکم زندان یک امر تربیتی است تا فردی که در جامعه مرتکب جرم شده و از مبانی و کرامت انسانی فاصله گرفته است به فطرت خویش باز گردد و رسالت اصلی در زندان باز پروراندن شخصیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش جمعیت کیفری موجب تحول در نظام قضایی می شود

کاهش جمعیت کیفری موجب تحول در نظام قضایی می شود