مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 تیر 1399 ساعت 05:352020-06-25اقتصادي

تولید 4 هزار تن ماهی درقفس در استان بوشهر


رییس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: باتوجه به تمهیدات انجام شده امسال چهار هزار تن ماهی پرورشی در قالب 28 قفس در دریا در این استان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، حامد رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارسال با توجه به ذخیره سازی خوب  انجام شده پیش بینی تولید 400 تن ماهی در قفس شده بود اما در زمان برداشت بخشی از این تولید از بین رفت و تنها 100 تن برداشت شد.

رییس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: ماهی سیباس آسیایی گونه پرورش یافته در قفس های نصب شده در دریاست و این گونه شناخته شده در دنیا بازار بسیار خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا دارد.

رضایی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس یکی از طرح های شاخص وزارت جهاد کشاورزی است که با توجه به اشتغال و صرفه اقتصادی که دارد در سال جهش تولید از اولویت های این وزارتخانه است.

در چند سال گذشته نگاه شیلات درزمینهٔ توسعه آبزی پروری تنها به میگو معطوف نشده بلکه در این زمینه به انواع فعالیت های این بخش توجه دارد که پرورش ماهی در قفس ازجمله آن است.

وی تأکید کرد: هرچند ممکن است بهره برداری از طرح های ساحل و خشکی زمان بر باشد اما در پروژه پرورش ماهی در قفس تنها با گرفتن یک مجوز می توان در کمتر از 6 ماه به تولید رسید بر همی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 4 هزار تن ماهی درقفس در استان بوشهر

تولید 4 هزار تن ماهی درقفس در استان بوشهر