مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 تیر 1399 ساعت 06:152020-06-25اقتصادي

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه ملی وزارت نفت


رییس جمهور دستور آغاز بهره برداری رسمی از دو طرح و آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در ادامه برنامه افتتاح هفتگی طرح های ملی در حوزه های مختلف، روز پنجشنبه در مراسمی دستور آغاز بهره برداری رسمی از دو طرح و آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک را صادر کرد.

در این مراسم دستور افتتاح مجتمع پتروشیمی میاندوآب با ظرفیت تولید 140 هزار تن پلی اتیلن سنگین در سال با هزینه 140 میلیون دلار و بهره برداری رسمی از پروژه تولید 190 هزار لیتر محصول نرمال هگزان در روز در پالایشگاه شازند اراک از محل استفاده از ظرفیت های خالی بخش تفکیک در دو واحد ایزومریزاسیون و اکتانایزر و تغییرات در خط را صادر کرد.

طرح تولید نرمال هگزان در پالایشگاه شازند اراک منافعی در حدود 45 میلیون دلار در سال خواهد داشت و همچنین افزایش تولید حداقل 500 هزار لیتر بنزین در روز و کاهش الفین جهت افزایش کیفیت بنزین تولیدی و صرفه جویی 11 میلیون دلاری در هزینه سرمایه گذاری اولیه در احداث واحد مشابه را داراست.

رییس جمهور همچنین دستور آغاز رسمی عملیات احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک و پایانه صادراتی سواحل مکران به منظور انتقال روزانه یک میلیون ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه ملی وزارت نفت

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه ملی وزارت نفت