مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 تیر 1399 ساعت 08:102020-06-25اقتصادي

200 میلیون یورو صرفه جویی ارزی با انتقال نفت گوره به جاسک


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران گفت: انتقال نفت خام گوره به جاسک از خروج 200 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کرده است.

- مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران از طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک به عنوان یک طرح راهبردی و استراتژیک ترین طرح در دولت تدبیرو امید نام برد که با اتکاء به توان داخلی از خروج 200 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، تورح دهقانی روز پنج شنبه در آیین احداث طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک و تأسیسات نفتی بندرجاسک که با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی به صورت رسمی آغاز شد، اظهارداشت: این طرح برای نخستین بار، پایانه صادراتی خارج از محدوده تنگه هرمز را در اختیار صنعت نفت کشور قرار می دهد.

وی ادامه داد: این طرح راهبردی با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی در روز از طریق یک خط لوله 42 اینچ با طول تقریبی هزار کیلومتر و با استفاده از پنج تلمبه خانه بین راهی و 2 ایستگاه توپکرانی، همچنین تعداد 11 پست برق و خطوط انتقال برق به طول تقریبی 180 کیلومتر، اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران افزود: این طرح شامل پایانه دریافت نفت، 20 مخزن به ظرفیت مجموع 10 میلیون بشکه و تأسیسات جانبی شامل 3 عدد گوی شناور و اسکله صادراتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 میلیون یورو صرفه جویی ارزی با انتقال نفت گوره به جاسک

200 میلیون یورو صرفه جویی ارزی با انتقال نفت گوره به جاسک