مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 تیر 1399 ساعت 17:252020-06-26اقتصادي

تولید روزانه بیش از 650 کیلوگرم شیر شتر در مشهد


مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه در این شهرستان 10 گله شتر و در مجموع 532 نفر شتر شناسایی شده است، از تولید روزانه بیش از 650 کیلوگرم شیر شتر در مشهد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی مشهد، امید طهماسبی زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مساحت مشهد را مناطق خشک و بیابانی تشکیل می دهد پرورش شتر اهمیت دو چندانی داشته و برخی از ویژگی های شتر مانند توانایی بالای تحمل کم آبی، تغذیه از علوفه های خشک و گیاهان مرتعی و بیابانی، مقاومت بهتر در مقابل بیماری ها، هزینه های درمانی کم در مقایسه با سایر دام ها، متابولیسم پایین، افزایش وزن روزانه مناسب و دوره پرواربندی کوتاه این حیوان را از منظر اقتصادی برای پرورش و تولید گوشت و شیر به صرفه می کند، همچنین برای پروش آن به تاسیسات چندانی نیاز نیست.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه در این شهرستان 10 گله شتر و در مجموع 532 نفر شتر شناسایی شده است، ادامه داد: روزانه بیش از 650 کیلوگرم شیر شتر در مشهد تولید می شود.

وی افزود: با توجه به خواص بالای شیر شتر دانشمندان از آن به عنوان طلای سفید بیابان یاد می کنند، همچنین، شیر شتر حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی، آهن، روی، پتاسیم، مس، سدیم و منیزیم بوده، 3 برابر شیر گاو ویتامین Cدارد و از لحا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید روزانه بیش از 650 کیلوگرم شیر شتر در مشهد

تولید روزانه بیش از 650 کیلوگرم شیر شتر در مشهد