مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 تیر 1399 ساعت 21:152020-06-26پزشكي

تغییرات برنامه زمانی غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله/تدابیر کرونایی غربالگری


معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور از تغییر زمانبندی و نحوه اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله خبر داد.

- معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور از تغییر زمانبندی و نحوه اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله خبر داد.

مینو رفیعی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج گیری شیوع بیماری کرونا در نیمه دوم سال گفت: تاریخ اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان از 15 تیرماه تا پایان مهرماه است.

در سال های گذشته برنامه مذکور دو ماه ادامه داشت که با توجه به پروتکل های جدید این مدت به چهار ماه افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه در استان های گرمسیر زمان اعلام شده تا یک ماه قابل تمدید است، افزود: برای به حداقل رساندن تماس های بین فردی، غربالگری در سال جاری صرفا با دستگاه انجام می شود و استفاده از چارت E در پایگاه های غربالگری ممنوع است.

همچنین با توجه به کوتاه شدن مدت زمان غربالگری با دستگاه احتمال ابتلا کاهش می یابد و تعداد مراکز نیز امسال با توجه به شیوع کرونا کاهش یافته است.

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی با اشاره به تغییر پروتکل های اجرای غربالگری همزمان با شیوع کرونا اظهار کرد: براساس پروتکل های اجرایی، غربالگران در صورت داشتن علا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات برنامه زمانی غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله/تدابیر کرونایی غربالگری

تغییرات برنامه زمانی غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله/تدابیر کرونایی غربالگری