مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 05:052020-06-27اجتماعي

آموزش فرد به فرد در حوزه استثنایی باید تقویت شود


عضو هیأت علمی پژوهشکده کودکان استثنایی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: آموزش فرد به فرد در حوزه استثنایی باید بیش از اینها تقویت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابوالفضل سعیدی عضو هیأت علمی پژوهشکده کودکان استثنایی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در پاسخ به این پرسش که ریشه نارضایتی هایی که در خانواده های دارای فرزند معلول وجود دارد، کجاست؟ ، گفت: به نظر می رسد سیستم را به خوبی سازماندهی نکرده ایم و به روز نیستیم و همگام با دنیا پیش نمی رویم.

وی افزود: واقعیات این است که همه گروه افراد با نیازهای ویژه خدمات آموزشی دریافت نمی کنند؛ به این دلیل که اصلاً تعدادی از آنها را شناسایی نمی کنیم و ابزار شناسایی آن را در اختیار نداریم که کودکان دارای کمبود توجه و فزون جنبشی از این جمله اند؛ اینها شناسایی نمی شوند و بعد به مدرسه عادی می روند و برای معلم دردسر آفرین می شوند.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر 5 تا 9 درصد و گاهی تا 20 درصد از میان کل دانش آموزان هم شناسایی می شوند؛ بین 15 تا 20 درصد جمعیت دانش آموزی دارای اختلالات هستند و یونیسف آمار 15 درصد را ذکر می کند.

عضو هیأت علمی پژوهشکده کودکان استثنایی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش کودکان استثنایی در ایام تعطیلی ناشی از کرونای مدارس،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش فرد به فرد در حوزه استثنایی باید تقویت شود

آموزش فرد به فرد در حوزه استثنایی باید تقویت شود