مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 05:252020-06-27اقتصادي

بهبود گراف آب زیرزمینی در برخی دشت های استان همدان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از بهبود گراف آب زیرزمینی در برخی از دشت های استان همدان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منصور ستوده صبح شنبه در شورای حفاظت از آب با بیان ضرورت اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای استان همدان در راستای صرفه جویی در منابع آب برنامه های مختلفی را در دستورکار خود قرار داده تا با به کارگیری و عملیاتی کردن آن، میزان صرفه جویی پیش بینی شده محقق شود و بتوانیم کسری مخازن آب زیرزمینی را جبران کنیم و هیدروگراف سفره های زیرزمینی را بهبود بخشیم.

ستوده افزود: در این راستا پروژه هایی نظیر نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاه های مجاز با اضافه برداشت، اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری کشاورزی، تعیین تکلیف چاه ها، پر و مسدود کردن چاه های غیر مجاز، کنترل و هدایت رواناب و استحصال آب به کمک عملیات آبخیزداری در حال بهره برداری و جایگزینی پساب برای آبیاری فضای سبز مدنظر است.

وی گفت: جایگزینی پساب با حقابه محیط زیست و همچنین استفاده از پساب برای تأمین بخشی از آب مورد نیاز صنعت و سردهنه سازی و صدور پروانه مصرف بهینه آب سطحی نیز برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه افزایش راندمان با استفاده از روش هایی مانند آبیاری نوین، کشت های کم آب بر در نظر گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود گراف آب زیرزمینی در برخی دشت های استان همدان

بهبود گراف آب زیرزمینی در برخی دشت های استان همدان