مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 06:252020-06-27فرهنگي

سیاره تارنوازی سپاهان


نوای تار از دیرباز با زخمه های جلیل شهناز، محمدرضا لطفی، هوشنگ ظریف، فرهنگ شریف، حسین علیزاده و دیگر اساتید نام آور ایران زمین نیوشای جانِ جهانیان بوده است.

- تار، از عشق سخن می گوید و استاد هدایت الله سیاره نزدیک به نیم قرن است که با زخمه هایش بر تار ایران، نوای دل نشین عشق را به پرواز درمی آورد.

پدر من از نسلی است که زندگی را با هنر خود معنا کرد و نه مسافت دور و نه مسائل مادی جلودار عشق او به هنر نشد؛ گاهی فکر می کنم همین پشتکار، بزرگترین میراث او برای نسل ماست.

این جمله را پدرام سیاره می گوید، درباره مردی که به تاریخ 25 آبان سال 1333 در خانه آشفته شهرضایی متولد شد، بین خانواده ای که با شعر و هنر عجین بود تربیت یافت و خیلی زود به دلیل هم نشینی پدرش با مثلث تکرار نشدنی موسیقی اصفهان، راه تار را پیش گرفت و با بهره گیری از استادان مسلم تار ایران؛ هوشنگ ظریف و جلیل شهناز، زخمه ها زد و عشق را به پرواز درآورد.

آنچه در ادامه می خوانید، مشروح گفت و گوی ایسنا با هدایت الله سیاره، یکی از نوازندگان زبردست ساز تار و سه تار در ایران است.

چرا و چگونه به موسیقی روی آوردید؟ یکی از مشوق های اصلی من مادرم بود؛ مادرم سواد نداشت، هیچ اطلاعی هم از موسیقی نداشت اما خیلی از ترانه های آن زمان را حفظ بود و این برایم جالب بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاره تارنوازی سپاهان

سیاره تارنوازی سپاهان