مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 07:002020-06-27اقتصادي

بهترین غذاها را با کمترین هزینه درست کنید


به گفته یک کارشناس تغذیه باید بهترین مواد غذایی را متناسب با بودجه تهیه کرد، و غذاهای گیاهی با قیمت مناسب و سالم را مصرف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، در ایام کرونایی و با توجه به افزایش قیمت ها، خانواده ها باید فهرستی از مواد غذایی که ارزش تغذیه ای بالایی دارند مانند انواع مختلف حبوبات و یا مواد غذایی حاوی آهن را بر اساس قیمت اولویت بندی کنند.

احمد رضا نوروزی افزود: بهترین مواد غذایی را متناسب با بودجه مورد نظر پیدا کنید و غذاهای گیاهی در عین اینکه قیمت مناسبی دارند بخش سالم و مناسبی از مواد اولیه غذایی را تامین می کنند.

وی ادامه داد: پروتیین ها به خصوص گوشت ها، لبنیات و غیره هزینه زیادی را به خود اختصاص می دهند، در صورتی که در خانواده کودکان و یا افراد مسنی که به دریافت این پروتیین ها نیاز دارند، می توانید از جایگزین های گیاهی که معمولا قیمت مناسب تری دارند استفاده کنید و ترکیب غلات و حبوبات در مجموع پروتیین کاملی هستند که می تواند جایگزین مصرف گوشت شود.

وی اضافه کرد: گاهی صرفه جویی نامناسب در هزینه های مربوط به مواد غذایی باعث ایجاد ضررهای بیشتری می شود، به عنوان مثال خرید روغن جامد به جای روغن های مایع به دلیل قیمت پایین تر ممکن است در طول مدت هزینه های سرسام آور جراحی عروق قلبی را به افراد تحمیل و صرفه جویی در چنین مواردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین غذاها را با کمترین هزینه درست کنید

بهترین غذاها را با کمترین هزینه درست کنید