مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 08:152020-06-27اجتماعي

آبیاری مزارع کشاورزی البرز با فاضلاب همچنان ادامه دارد


گزارش ها و بازدیدهای میدانی از ادامه آبیاری برخی از مزارع کشاورزی البرز با فاضلاب به خصوص در شهرهای جنوبی استان حکایت دارد.

- ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: گزارش ها و بازدیدهای میدانی از ادامه آبیاری برخی از مزارع کشاورزی البرز با فاضلاب به خصوص در شهرهای جنوبی استان حکایت دارد.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، گفت: موضوع آبیاری مزارع کشاورزی البرز با فاضلاب بیشتر در شهرهای جنوبی استان مثل ماهدشت، محمدشهر و بخش هایی از چهارباغ وجود دارد.

حکیمی افزود: این نوع از آبیاری به هیچ وجه مورد تأیید محیط زیست نیست و طبق قانون، جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری استانداری، وزارت نیرو و دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را مدیریت کند.

وی ادامه داد: آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب هم سلامت مردم را به خطر می اندازد و هم آلودگی خاک را به دنبال دارد بنابراین بهترین کار این است که فاضلاب شهری و روان آب ها با تکمیل شبکه فاضلاب شهری مدیریت و ساماندهی شود.

حکیمی خاطرنشان کرد: محیط زیست حتی موافق استفاده از فاضلاب تصفیه شده هم برای مصارف کشاورزی نیست و استفاده از این نوع آب برای فضای سبز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری در البرز اعلام کرد: متأسفانه با وجود تلاش های آب و فاضلاب، البر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری مزارع کشاورزی البرز با فاضلاب همچنان ادامه دارد

آبیاری مزارع کشاورزی البرز با فاضلاب همچنان ادامه دارد