مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 10:252020-06-27پزشكي

60 بهبود یافته از کرونا در قزوین پلاسمای خون اهدا کردند


مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: برای کمک به حل مشکلات بیماران کرونا تاکنون 60 نفر از بهبود یافتگان از ویروس کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کرده اند.

- مهدی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امکان اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی از سوم خرداد ماه در استان قزوین فراهم شده است تا بتوانیم بخشی از مشکلات بیماران را حل کنیم.

وی افزود: در استان 5قزوین تاکنون 60 نفر با اهدای پلاسمای خون خود در این طرح مشارکت کرده اند و امیدواریم این تعداد همچنان با استقبال دیگر افراد بیشتر شود.

اکبری از بهبود یافتگان بیماری کرونا خواست برای نجات جان سایر بیماران مبتلا به این ویروس، در این حرکت خیرخواهانه شرکت کرده و پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

وی بیان کرد: در پلاسمای خون بیماران بهبود یافته کووید 19 سپر دفاعی در برابر ویروس کرونا وجود دارد که با تزریق این پلاسما به بیماران، سیستم ایمنی آن ها تقویت می شود.

اکبری تصریح کرد: زمان انجام پلاسما فرز کمتر از 45 دقیقه است و حداقل به دریافت 45 درصد از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته برای این کار نیاز داریم.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: پلاسمای خون از افرادی دریافت می شود که از زمان بهبودی آن ها به کرونا حداقل 25 تا 30 روز گذشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 بهبود یافته از کرونا در قزوین پلاسمای خون اهدا کردند

60 بهبود یافته از کرونا در قزوین پلاسمای خون اهدا کردند