مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 20:352020-06-27فرهنگي

دشواری نوشتن درباره مسائل «رومیناها»


جمال الدین اکرمی با اشاره به دشواری نوشتن درباره مسائل «رومیناها» در ادبیات می گوید: ادبیات کودک و نوجوان ما بیشتر از آن که آگاهی دهنده باشد سرگرم کننده است.

- جمال الدین اکرمی با اشاره به دشواری نوشتن درباره مسائل رومیناها در ادبیات می گوید: ادبیات کودک و نوجوان ما بیشتر از آن که آگاهی دهنده باشد سرگرم کننده است.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، در پی اتفاقی که برای رومینا، دختر 14ساله تالشی و کشته شدن او به دست پدرش رخ داد، و همچنین درباره پرداختن به مسائل نوجوانان و نقش ادبیات در جلوگیری از خشونت های خانگی اظهار کرد: از آن جایی که ادبیات پیوند مستقیمی با جامعه دارد، ابتدا باید جایگاه اجتماعی آن را پیدا کنیم تا ببینیم این جایگاه به چه شکل می تواند در ادبیات بازتاب داشته باشد.

فرایند آموزش به کودک در سه کانون پیوسته به هم دنبال می شود: خانواده، جامعه و مدرسه (آموزش و پرورش).

آسیب هایی که متوجه کودک می شود، برخاسته از این سه نهاد است؛ از تنبیه بدنی گرفته تا فشارهای روحی، محدودیت های نابجا، توهین، بی اعتنایی، و حتی اعدام کسانی که در کودکی جرمی انجام داده اند.

اگر بخواهیم جایگاه ادبیات را در آسیب شناسی هایی از این دست پیدا کنیم، باید ریشه های آن را در هرکدام از این نهادها جست وجو کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشواری نوشتن درباره مسائل «رومیناها»

دشواری نوشتن درباره مسائل «رومیناها»