مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 03:252020-06-28سياسي

قدیمی ترین پل آب رو ایران در خرانق مرمت شد


گروهی از جهادگران و حافظان میراث تاریخی شهرستان اردکان در قالب اردوی جهادی با حضور در دهکده تاریخی خرانق به مرمت چند اثر کهن و حفظ هویت بناها، - فرهنگ و تاریخ این منطقه پرداختند.

داوطلبان جهادگر میراث که متشکل از علاقه مندان به میراث فرهنگی هستند، در سومین اردوی جهادی خود علاوه بر مرمت پل تاریخی روستای خرانق که در گذر زمان دستخوش تغییراتی و آسیب ‎های فراوانی در اثر عبور آب شده بود، بخشی از قلعه تاریخی این روستای کهن را نیز مورد مرمت قرار دادند.

این فعالان میراث دوست، هدف از اقدام خود را معرفی بیشتر این اثر و انجام عملیات مرمت اضطراری به منظور جلوگیری از تخریب این سازه آبی تاریخی که از ارزشمندترین آثار تاریخی استان یزد است، عنوان کردند.

قدیمی ترین پل آب رو ایران که شاید بتوان عنوان قدیمی ترین پل آب رو جهان را نیز به آن داد، دارای قدمتی مربوط به دوران ساسانیان و به عبارتی نزدیک به 1700 سال قبل است.

محسن میرجانی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: یکی از جاذبه های گردشگری روستای تاریخی خرانق، پل آب رویی دو منظوره است به گونه ای که در فصول بارش محل گذر آب و در سایر فصول نیز گذرگاه عابران و از قدیمی ترین سازه های انتقال آب استان یزد به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین پل آب رو ایران در خرانق مرمت شد

قدیمی ترین پل آب رو ایران در خرانق مرمت شد