مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 04:452020-06-28اقتصادي

رشد نقدینگی، ناشی از غیرمولد بودن اقتصاد کشور است


امروز رشد نقدینگی را به شکل فزاینده شاهد هستیم که ناشی از غیرمولد بودن اقتصاد کشور و رفتن سرمایه به سمت بازارهای غیر مولد و سفته بازی است.

- ایسنا/اصفهان یک نماینده سابق مجلس گفت: امروز رشد نقدینگی را به شکل فزاینده شاهد هستیم که ناشی از غیرمولد بودن اقتصاد کشور و رفتن سرمایه به سمت بازارهای غیر مولد و سفته بازی است.

علی بختیار در گفت وگو با ایسنا در خصوص بالا رفتن نرخ ارز و راهکارهای تقویت پول ملی، اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور در چهار دهه گذشته تضعیف ارزش پول ملی و به هم خوردن پایه های پولی بوده که سبب تورمی شدن اقتصاد و افزایش قیمت نرخ ارز شده است.

تحریم ها سبب شده اند اقتصاد ایران دچار افزایش نقدینگی و غیرمولد بودن شود و مجالس و دولت های مختلف با شعارهای گوناگون نتوانسته اند تورم اقتصادی را از بین ببرند.

وی افزود: مجلس یازدهم با شعار رفع مشکلات معیشتی و مشکلات اقتصادی کار خود را آغاز کرد، اما در یک ماه گذشته نرخ دلار و تورم مسیر خود را پرشتاب تر از گذشته ادامه داد.

هر مشکل بین المللی که برای ایران اسلامی پیش می آید تأثیر خود را در بازار می گذارد و اقتصاد درونی کشور ناشی از تصمیمات غلط اقتصادی است که سبب کاهش ارزش پول ملی کشور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد نقدینگی، ناشی از غیرمولد بودن اقتصاد کشور است

رشد نقدینگی، ناشی از غیرمولد بودن اقتصاد کشور است