مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 07:552020-06-28پزشكي

اهمیت تنوع میکروبیوتای دستگاه گوارش در پیشگیری و کنترل عفونت های ویروسی


نایب رییس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر به مناسبت روز جهانی میکروبیوم، اهمیت نقش میکروبیوتای دستگاه گوارش بر عملکرد سیستم ایمنی در دوران همه گیری کووید19 را تشریح کرد.

- نایب رییس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر به مناسبت روز جهانی میکروبیوم، اهمیت نقش میکروبیوتای دستگاه گوارش بر عملکرد سیستم ایمنی در دوران همه گیری کووید19 را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر ساله 27 ژوئن معادل با هفتم تیرماه در سرتاسر جهان مراسم بزرگداشت روز جهانی میکروبیوم برگزار می شود.

شعار جهانی امسال برای این روز، اهمیت حفظ تنوع میکروبیوتا بدن انسان و جهان هستی است؛ به این امید که سلامت را در پی داشته باشد.

دکتر باقر لاریجانی - نایب رییس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر و رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه روز جهانی میکروبیوم گفت: تعداد سلول های میکروبی بدن انسان بیشتر از سلول های انسانی است و میکروبیوتای بدن انسان با توجه به نقشی که در عملکرد سلول های ایمنی بدن دارد در شرایط همه گیری کووید19 از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: میکروبیوتا با ترشح متابولیت های مختلف میزان ترشح سیتوکین ها و پاسخ های التهابی را در بدن تنظیم می کند و از این طریق بر شدت بیماری کووید19 تاثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت تنوع میکروبیوتای دستگاه گوارش در پیشگیری و کنترل عفونت های ویروسی

اهمیت تنوع میکروبیوتای دستگاه گوارش در پیشگیری و کنترل عفونت های ویروسی