مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 20:102020-06-28پزشكي

بیماری هایی که از پشه به انسان منتقل می شوند


کارشناس بیماری های منتقله از «آئدس» اداره بیماری های قابل انتقال از ناقلین وزارت بهداشت، مهم ترین بیماری هایی که از پشه ها به انسان منتقل می شوند را تشریح کرد.

- کارشناس بیماری های منتقله از آئدس اداره بیماری های قابل انتقال از ناقلین وزارت بهداشت، مهم ترین بیماری هایی که از پشه ها به انسان منتقل می شوند را تشریح کرد.

دکتر عبدالرضا میراولیایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در دنیا برخی بیماری ها از طریق ناقلین منتقل می شوند، گفت: این یعنی برخی موجودات زنده که می توانند یک بیماری را از فردی به فرد دیگر انتقال دهند.

یکی از این موجودات پشه ها هستند.

به عنوان مثال یکی از بیماری هایی که از طریق ناقلین یا پشه ها به انسان منتقل می شود مالاریا است.

ناقل دیگری که می تواند در بروز بیماری و سلامت مردم موثر باشد پشه آئدس است که می تواند علاوه بر ایجاد بیماری دانگ که نام علمی تر ِتب دنگی است، سبب بروز بیماری هایی نظیر زیکا و چیکن گونیا شود.

وی با بیان اینکه ناقل آئدس سال هاست که توسط بشر شناخته شده، ادامه داد: گسترش بیماری ها از طریق پشه آئدس و سایر پشه ها و ناقلین تحت تاثیر شرایط محیطی قرار می گیرد.

مبادلات کالا و مسافرت های انسان ها دو راه عمده انتقال این بیماری بین کشورها است؛ چراکه پشه آئدس می تواند به کشورهای مختلف سفر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری هایی که از پشه به انسان منتقل می شوند

بیماری هایی که از پشه به انسان منتقل می شوند