مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 11:452020-06-29اجتماعي

محوطه باستانی7000ساله تپه حصار ساماندهی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: محوطه باستانی7000ساله تپه حصار با هدف زمینه سازی برای ثبت این اثر مهم تاریخی در یونسکو ساماندهی می شود.

- ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: محوطه باستانی7000ساله "تپه حصار" با هدف زمینه سازی برای ثبت این اثر مهم تاریخی در یونسکو ساماندهی می شود.

مهدی جمال 9 تیرماه در جلسه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، از محوطه تاریخی هفت هزار ساله تپه حصار ، به عنوان گنج پنهان شهرستان دامغان نام برد و اظهار کرد: ساماندهی این محوطه تاریخی که از جمله جاذبه های فاخر استان است، زمینه ثبت جهانی این محوطه را فراهم می کند.

وی ساماندهی تپه حصار و چشمه علی دامغان را در جذب گردشگر به شهرستان دامغان و استان سمنان موثر دانست و افزود: این دو جاذبه، می توانند از عوامل مهم پیشران توسعه گردشگری در این استان باشند.

جمال بر توجه به شرایط و ضوابط حفاظتی محوطه تپه حصار دامغان تاکید کرد و گفت: برای ساماندهی این محوطه 20 میلیارد ریال اعتبار از محل دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ادامه داد: این اعتبار برای اجرای طرح ساماندهی این تپه تاریخی شامل محوطه سازی، نصب تابلو،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محوطه باستانی7000ساله تپه حصار ساماندهی می شود

محوطه باستانی7000ساله تپه حصار ساماندهی می شود