مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 11:452020-06-29سياسي

حضور نماینده ای از «معاونت حقوقی دولت» در شورای پاسداشت زبان فارسی


مشاور وزیر ارشاد در پاسداشت زبان فارسی گفت: با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد نماینده ای از معاونت حقوقی دولت در کنار کارگروه دائمی شورای پاسداشت زبان فارسی قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، چهارمین جلسه کارگروه دائمی شورای پاسداشت زبان فارسی با دستور جلسه ارائه گزارش اعضای کارگروه از اقدامات دستگاه های متبوع خود در مورد بند2 مصوبات جلسه مورخ 27 آبان ماه 1398 برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور پاسداشت زبان فارسی گفت: متأسفانه در بخش های مختلف اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، کتاب و.

شاهد استفاده از واژگان بیگانه هستیم.

وی ادامه داد: سه دستگاه به ترتیب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شهرداری تهران و سازمان نظارت بر اماکن نیروی انتظامی تلاش های زیادی برای مقابله با واژگان خارجی داشته اند، همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دستور دادند نماینده ای از معاونت حقوقی دولت در کنار کارگروه دائمی شورای پاسداشت زبان فارسی قرار بگیرند تا در مورد مسائل حقوقی نظرات کارشناسی را ارائه کنند.

شالویی یادآور شد: خوشبختانه با اداره کل موسیقی، هنرهای نمایشی و.

هماهنگ کردیم تا در کارهای هنری از واژه های فارسی استفاده کنند، همچنین با مسئول سازمان سینمایی نیز جلساتی داشته ایم و مقر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور نماینده ای از «معاونت حقوقی دولت» در شورای پاسداشت زبان فارسی

حضور نماینده ای از «معاونت حقوقی دولت» در شورای پاسداشت زبان فارسی