مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 02:502020-06-29ورزشي

نشانه هایی از دوره ماد در هگمتانه پیدا شد


سرپرست تیم فصل بیست ودوم کاوش تپه باستانی هگمتانه اعلام کرد: در این فصل کاوش مواد فرهنگی مربوط به عصر آهن 3 یا دوره ماد در چال شترخواب و معبر کارگاه مرکزی یافت شد.

- ایسنا/همدان سرپرست تیم فصل بیست ودوم کاوش تپه باستانی هگمتانه اعلام کرد: در این فصل کاوش مواد فرهنگی مربوط به عصر آهن 3 یا دوره ماد در چال شترخواب و معبر کارگاه مرکزی یافت شد.

دکتر مهرداد ملک زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این مواد فرهنگی در بناهایی مانند نوشیجان ملایر و گودین تپه هم وجود دارد، مطرح کرد: به نظر می رسد در این فصل موفق شدیم به پرسش قدیمی که آیا نشانه هایی از دوره ماد در هگمتانه است؟ پاسخ دهیم و نشانه هایی نسبتاً رضایت بخش از معماری و سفال های دوره ماد را پیدا کردیم.

وی توضیح داد: فصل بیست ودوم کاوش باستان شناختی هگمتانه همدان به مدت 70 روز در ماه های اردیبهشت، خرداد و اوایل تیرماه 99 انجام شد و از اهداف اصلی این فصل کاوش بازشناسی و بازنگری در لایه نگاری تپه، شناختن تحتانی ترین آثار، لایه های مربوط به استقرار در تپه هگمتانه و نظم و نظام برج و باروی تپه بود.

ملک زاده ادامه داد: در کاوش بیست ودوم در سه نقطه کارمان را متمرکز کردیم؛ در ابتدا روبروی موزه فعلی و موقت هگمتانه و در جایی که فرانسوی ها در سال 1913 کارگاهی باز کرده بودند و معروف به چال ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه هایی از دوره ماد در هگمتانه پیدا شد

نشانه هایی از دوره ماد در هگمتانه پیدا شد