مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 05:302020-06-30بين الملل

چین قانون جنجالی امنیت ملی هنگ کنگ را تصویب کرد


تصویب این قانون جنجالی چین و آمریکا و دیگر کشورهای غربی را وارد تنش جدیدی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، پارلمان چین امروز سه شنبه قانون امنیت ملی برای کنترل هنگ کنگ را به تصویب رساند که با اعمال آن باعث ایجاد عمیق ترین تغییرات در شیوه زندگی شهروندان این مستعمره سابق انگلیس از زمان بازگشتش به تحت قیمومیت حاکمیت چین در حدود 23 سال پیش می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز و به نقل از یک منبع ناشناس، این قانون به اتفاق آراء در هیات عالی تصمیم گیری پارلمان چین به تصویب رسیده است.

تصویب این قانون بار دیگر پکن را وارد دوره جدیدی از تنش با ایالات متحده آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی خواهد کرد که می گویند این قانون باعث کاهش قابل توجه سطح خودمختاری هنگ کنگ می شود.

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که موقعیت ویژه ای را که بر اساس قانون ایالات متحده برای هنگ کنگ در نظر گرفته بود لغو و صادرات ادوات دفاعی به هنگ کنگ را متوقف می کند.

واشنگتن همچنین گفته است که دسترسی هنگ کنگ به محصولات فناوری پیشرفته را محدود خواهد کرد.

پیش نویس این قانون جدید هنوز منتشر نشده است با این حال پکن می گوید که این قانون در پاسخ به اعتراضات اغلب خشونت آمیز طرفداران دموکراسی در یک سال گذشته تصویب شده است و هدفش مقابله با براندازی، تروریسم، تجزیه طلبی و تبانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین قانون جنجالی امنیت ملی هنگ کنگ را تصویب کرد

چین قانون جنجالی امنیت ملی هنگ کنگ را تصویب کرد