مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 06:552020-06-30بين الملل

طالبان مدعی دیدار نماینده ظریف با معاون سیاسی این گروه شد


سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر مدعی دیدار «محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان در دوحه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر مدعی شد محمد ابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان در دوحه دیدار و گفت وگو کرده است.

به گفته سهیل شاهین، دو طرف در این دیدار، در خصوص مسائلی از جمله موضوعات مرزی، مشکلات پناهندگان افغان در ایران و مذاکرات صلح گفت وگو و تبادل نظر کردند.

سخنگوی طالبان همچنین گفت ملابرادر در این دیدار، تاکید کرده که این گروه پس از آزادی کامل زندانیان خود آماده مذاکرات بین الافغانی بوده و به تمام شرایط توافق دوحه پایبند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، توافق نامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان در تاریخ 10 اسفند سال گذشته در شهر دوحه، پایتخت قطر به امضا رسید.

مطابق این توافق نامه، قرار بود که پنج هزار زندانی طالبان در ازای یک هزار زندانی این گروه آزاد شوند و به دنبال آن مذاکرات بین الافغانی نیز آغاز شود.

همچنین بر اساس این توافق نامه، آمریکا در 135 روز پس از امضای آن، شمار نیروهایش در افغانستان را به هشت هزار و 600 نفر کاهش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان مدعی دیدار نماینده ظریف با معاون سیاسی این گروه شد

طالبان مدعی دیدار نماینده ظریف با معاون سیاسی این گروه شد