مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 09:002020-06-30فناوري

اختراع نمایشگر لمسی اسپری شونده!+فیلم


محققان از طریق ترکیبی از تکنیک های چاپ سه بعدی و فناوری الکترونیکی قابل اسپری، نوع جدیدی از صفحه نمایش لمسی موسوم به ProtoSpray را ابداع کرده اند که تقریباً می تواند به هر شکلی درآید.

- محققان از طریق ترکیبی از تکنیک های چاپ سه بعدی و فناوری الکترونیکی قابل اسپری، نوع جدیدی از صفحه نمایش لمسی موسوم به "ProtoSpray" را ابداع کرده اند که تقریباً می تواند به هر شکلی درآید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، محققان با ترکیب تکنیک های چاپ سه بعدی و فناوری الکترونیکی قابل اسپری، نوع جدیدی از نمایشگرهای لمسی به نام ProtoSpray را اختراع کرده اند که می توان آن را روی هر سطحی اسپری کرد و از آن نمایشگر لمسی ساخت.

در ویدئوی انتهای خبر می توان اولین نمونه از این نمایشگر لمسی قابل اسپری را روی یک مکعب، یک شکل نیم کره و یک لوله خمیده و نامنظم مشاهده کرد که انعطاف پذیری این فرآیند جدید را نشان می دهد.

تیم سازنده این نمایشگر لمسی اسپری شونده از دانشگاه بریستول امیدوار است که این فناوری، مخترعان و تولید کنندگان را ترغیب به ایجاد اشیاء تعاملی به هر شکل و اندازه ای کند.

این فناوری روی یک بستر چاپ سه بعدی شده، الکترودهای به هم پیوسته در یک طرح از پیش تعیین شده و یک لایه به طور مساوی توزیع شده از جوهر الکترولومینسنت(EL) در iv تنظیمات مورد نیاز قابل ترکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع نمایشگر لمسی اسپری شونده!+فیلم

اختراع نمایشگر لمسی اسپری شونده!+فیلم