مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 10:252020-06-30اقتصادي

قراردادهای IPC چقدر الزام آور است؟/هزینه گزاف برای هیچ


شرکت روسی زاروبژنفت همانند توتال با وجود امضای قرارداد IPC با ایران، پس از خروج آمریکا از برجام ایران را ترک کرد؛ این رفتار تکراری نشان می دهد اجرای قراردادهای IPC چندان الزام آور نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، 23 اسفند سال 96 یعنی حدود 2 سال و نیم از امضای قرارداد توسعه میدان های نفتی آبان و پایدار غرب با هدف اجرای طرح بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره برداری برای یک دوره 10 ساله، با بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه، زاروبژنفت، می گذرد.

البته تفاهمنامه این قرارداد در تیر ماه سال 95 منعقد شده بود.

در سال 95 روسنفت و شرکت ملی نفت ایران برای همکاری در چند پروژه راهبردی در ایران با ارزشی تا سقف 30 میلیارد دلار، به توافق اولیه دست یافتند.

طبق این قرارداد که در مدل IPC بین شرکت ملی نفت ایران، شرکت روسی زاروبژنفت و یک شرکت داخلی به امضا رسید قرار بود تا میدان های نفتی مشترک آبان و پایدار غرب توسعه یابد.

بر اساس پیش بینی های انجام شده در ابتدای قرارداد، برآورد هزینه های سرمایه ای طرح توسعه میدان های آبان و پایدار غرب معادل 674 میلیون دلار آمریکا (شامل هزینه های مستقیم سرمایه ای و هزینه تعمیر و جایگزینی پمپ های درون چاهی) است و هزینه های غیرمستقیم آن نیز معادل 68 میلیون دلار پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قراردادهای IPC چقدر الزام آور است؟/هزینه گزاف برای هیچ

قراردادهای IPC چقدر الزام آور است؟/هزینه گزاف برای هیچ