10 ابهام آیین نامه ارتقای اساتید / وزارت علوم پای کار بیایدگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آموزش عالی به عنوان مهم ترین رکن نظام آموزشی، وظیفه تعلیم و تربیت دانشجویان را برعهده دارد، در این میان از نقش اساتید نمی توان چشم پوشی کرد، - تاکید بیشمار بر ارائه مقاله در آیین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی موجبات افزایش کمی مقالات را فراهم کرد به طوری که اساتید بیش از پیش به ارائه مقاله می پرداختند ودیگر توجه ای به فعالیت های پژوهشی و ارتباط با صنعت در جهت رفع مشکلات جامعه نداشتند، همین امر موجب شد تا اعتراضات و نقد ها متوجه وزارت علوم شود. طی تصمیمات گرفته شده وزارت علوم به اصلاح این آیین نامه پرداخت به طوری که در سال 98 عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم در این باره گفت: با هدف کمک به اساتیدی که در پروژه های ارتباط با صنعت نیاز های جامعه را برطرف می کنند، ماده ای را با عنوان ماده 5 به آیین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی اضافه کردیم، بر اساس این ماده الحاقی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی اختیار دارند در قالب مأموریت های خود، اگر صلاح می دانند مواردی را که در ماده 3 آیین نامه ارتقاء نیاز به تکمیل و اصلاح دارد را به هیئت ممیزه مرکزی دانشگاه پیشنهاد داده و در صورتی که تصویب شد مبنای عمل قرار دهند. اختصاص امتیاز به فعالیت های ارتباط با صنعت اگر چه فعالیت پسندیده ای بشمار آمد، اما در اصل ماجرا تغییر مشه برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |