مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 02:552020-06-30اقتصادي

ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوب قرار دارد


رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: ارزیابی ذخایر آرتمیای کشور بیانگر وضعیت مطلوب آرتمیا از نظر ذخایر دریاچه است.

- علی نکویی فرد در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه برابر تحقیقات صورت گرفته بدون هیچ گونه ایجاد خطر به ذخایر آرتمیا می توان از دریاچه ارومیه آرتمیا برداشت کرد که نزدیک به 70 تن است، اظهار داشت: در مناطقی که از آب شور و آب های نامتعارف برخوردارند و برای کشاورزی و شرب مورد استفاده نیستند، می توان به تولید مصنوعی آرتمیا اقدام کرد.

وی با بیان اینکه می توان در هر هکتار حداقل یک تن زیست توده و 50 تا 100 کیلو سیست (تخم آرتمیا)برداشت کرد، افزود: طول دوره گرمای مناسب پرورش، کیفیت آب و شرایط مدیریت پرورشی در استخرهای موجود بر این موضوع اثرگذار است.

رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور معتقد است که در سیستم پرورش مصنوعی افزایش شوری آب در استخرهای پرورشی کار دشواری است ولی برخورداری از دریاچه ای مانند دریاچه ارومیه که شوری آن بین 180 تا 300 گرم در لیتر متغیر است، به عنوان یک زیستگاه برای پرورش طبیعی این آبزی یک لطف الهی است.

نکویی فرد ادامه داد: در شرایط کم آبی دریاچه ارومیه استفاده از آب های نامتعارف و زمین های شور اطراف دریاچه برای مصارف آبزی پروری در بخش آرتمیا مطلوب است ولی توسعه بدون تحقیقات غیراصولی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوب قرار دارد

ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوب قرار دارد