مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 04:302020-07-01اقتصادي

چرا خودروسازان ایرانی به سمت ساخت شاسی بلندهای ملی نمی روند؟


در سال های گذشته شاهد بودیم که خودروسازان ایرانی سعی داشتند تا محصولات ملی و مستقل خود را به مشتریان معرفی کنند.

اما در این مدت هیچگاه خبری از رونمایی یک کراس اوور و شاسی بلند ملی نبوده و همیشه نشان های داخلی به دنبال معرفی سدان ها و هاچبک های ملی هستند.

- اما آیا در پس این اتفاق و رویکرد خودروسازان، دلایل منطقی وجود دارد؟ در این گزارش به سراغ بررسی عدم تمایل خودروسازان داخلی به ساخت شاسی بلندهای ملی می پردازیم.

هم از نظر اقتصادی و هم فنی تولید SUV ملی منطقی نیست جدای از اینکه فناوری تولید شاسی بلندهای واقعی پیچیده است و در حال حاضر به شکل تمام و کمال در اختیار خودروسازان ایرانی نیست، می بینیم که حتی خودروهای SUV و آفرودی جهان با تیراژ به مراتب پایین تر از سایر کلاس های خودرویی تولید می شوند و تنها برخی کشورها صرفه اقتصادی مونتاژ و تولید آن را دارند.

با اینکه سال های طولانی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال مونتاژ خودرو در خاک کشور خود بودند، اما می بینیم که هیچ گاه توجیه اقتصادی را برای تولید یک SUV ملی و غیر ملی نداشته اند و با تمام ظرفیت های موجود، واردات این دسته از خودروها را ترجیح داده اند.

در بحث فنی نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم که با وجود پیشرفت اکثر خودروسازان جهان، اما امروز به خاطر برخی نکته ها هنوز موف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا خودروسازان ایرانی به سمت ساخت شاسی بلندهای ملی نمی روند؟

چرا خودروسازان ایرانی به سمت ساخت شاسی بلندهای ملی نمی روند؟